©koda Auto ulepszy konstrukcję samochodów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    ©koda Auto ulepszy konstrukcję samochodów

    Ładna Gratki
    Ciągle robi na mnie wrażenie ten czarny

    Szerokości życzę.
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    ©koda Auto ulepszy konstrukcję samochodów

    Do określania bezpieczeństwa samochodów marki ©koda, poza testami zderzeniowymi w warunkach laboratoryjnych, czeski koncern wykorzysta zachowanie się samochodów podczas wypadków.

    W Dziale Rozwoju Technicznego firmy ©koda Auto powstał zespół specjalistów, którego zadaniem jest analizowanie wypadków z udziałem samochodów marki ©koda, które będą miały miejsce w północnych Czechach. – Badamy rzeczywiste wypadki po to, by zapobiec im w przyszłości lub przynajmniej maksymalnie ograniczyć ich skutki. Poszukujemy nowych możliwości tkwiących w samej konstrukcji samochodu, które pozwolą na minimalizację negatywnych skutków wypadków – wyjaśnia Eckhard Scholz, Członek Zarządu firmy ©koda Auto ds. rozwoju technicznego. – W związku z tym największą uwagę poświęcamy obecnie nie wytrzymałości samochodów podczas standardowych testów zderzeniowych, ale ich zachowaniu się w sytuacji rzeczywistych zderzeń – dodaje Scholz.

    Samochody techniczne wyposażone w sprzęt pomiarowo-rejestrujący najnowszej generacji będą interweniować w przypadku wypadków drogowych z udziałem samochodów marki ©koda nie starszych niż trzyletnie. Pod uwagę brane będą zdarzenia, w ramach których doszło do aktywacji poduszki powietrznej lub poszkodowani zostali pasażerowie. Zespół przeanalizuje także kolizje z pieszymi lub rowerzystami. Informacje na temat wypadków docierać będą do zespołu za pośrednictwem służb ratowniczych lub świadków i uczestników zdarzeń, korzystających z bezpłatnej linii telefonicznej. Analiza wypadku składać się będzie z trzech zasadniczych części: technicznej (okoliczności zdarzenia, konkretne uszkodzenie samochodu oraz zachowanie się pojazdu podczas wypadku), medycznej (obrażenia odniesione przez pasażerów oraz możliwości ich uniknięcia w przyszłości) i psychologicznej (przyczyny wypadku w odniesieniu do zachowania i stanu kierowcy). Rezultaty tej analizy, wraz z wynikami standardowych testów wypadkowych, posłużą jako źródło danych, które zostaną wykorzystane do poprawy bezpieczeństwa czynnego oraz biernego produkowanych aktualnie pojazdów, jak również samochodów marki będących na etapie konstrukcji.

    Przy realizacji niniejszego przedsięwzięcia ©koda Auto korzystać będzie z doświadczenia oraz metodologii marek Volkswagen i Audi, które prowadzą podobne badania na niemieckich drogach i pochwalić się mogą konkretnymi wynikami. W ramach tego projektu ©koda Auto ściśle współpracuje z czeską policją, strażą pożarną i innymi odpowiednimi wydziałami Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Ministerstwa Transportu oraz Ministerstwa Zdrowia. – Jestem bardzo zadowolony z podjęcia tak niezwykłej inicjatywy przez firmę ©koda Auto, jak również z innych działań zmierzających do podniesienia bezpieczeństwa na drogach, np. ze wspierania przez firmę budowy placów zabaw, na których dzieci poznają zasady ruchu drogowego – mówi Martin Èervíèk, Dyrektor Czeskiej Policji Drogowej. – Cieszy mnie, że nie tylko służby państwowe, ale także prywatna firma prowadzi działania mające na celu poprawę poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Doceniam także fakt, że producent troszczy się nie tylko o bezpieczeństwo pojazdów – dba także o to, by kierowcy prowadzili je ostrożnie – dodaje Martin Èervíèek.

    W Polsce importer marki ©koda od pięciu lat prowadzi Szkołę Auto, która ma na celu podnoszenie wiedzy oraz kwalifikacji osób zasiadających za kierownicą i przeszkoliła już ponad 6 000 kierowców.

    news zamieszczam zgodnie z licencją media 716 otrzymaną od Serwisu Prasowego Skoda Auto Polska

    Komentarz

    • twin
      Rider
      • 2008
      • 288

      #3
      I to sie chwali.
      Skoda idzie ta sama droga co Volvo. Niemniej musi uplynac duzo lat i duzo wypadkow musi sie zdazyc aby to przenioslo sie na doswiadczenie w konstruowaniu i produkowaniu aut.
      Tak przy okazji wg. raportow z wypadkow szwedzkiej firmy ubezpieczeniowej Folksam ktora analizuje skutki wypadkow w odniesieniu do obrazen rzeczywisyych pasazerow a nie tylko do manekinow - Skoda Octavia 2 stoi duzo wyzej niz w przypadku testow Euro NCAP

      Komentarz

      Pracuję...